Vanochtend scrolde ik over de tijdlijn van mijn facebook pagina. En het viel me op dat veel berichten gaan over de problemen die jij als lezer kunt hebben. Toen ik er wat langer over nadacht en mijn eigen teksten onder de loep nam, zag ik dat ik dit zelf ook doe. Het ligt ook wel voor de hand. We willen allemaal graag een ander helpen en we geloven in het product dat we aanbieden.

Ik ben absoluut geen probleem denker en jij vast ook niet. Maar in marketingtermen gaat het vaak over “welk probleem los jij op voor de klant”. En daar is niets mis mee maar het is wel verfrissend, ook voor jezelf, om eens andere insteek voor je onderwerp te kiezen.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar verschillende manieren of  “haakjes” waaraan je je onderwerp kunt ophangen.

3 Haakjes voor je verhaal

  1. Vertel je verhaal vanuit een klant met een positieve ervaring met jouw product.
  2. Vertel over een schrijver of een film die jou inspireerde en inzicht gaf met het resultaat.
  3. Gebruik actualiteiten of trending onderwerpen om op in te haken.

En? Zit er een haakje voor je tussen? Er zijn er natuurlijk nog veel meer.

Wil jij meer tips en tricks ontvangen?